En sport for dig!

Judo er en moderne kampsport og motionsidræt, der kommer fra Japan. Ordet judo betyder direkte oversat “Den milde vej” – og det understreger dermed, at alt voldeligt er fjernet fra sporten. Fx hverken slår eller sparker man i judo.

Princippet er, at eftergivenhed besejrer styrke. Det betyder, at en teknisk velfunderet judokæmper kan overvinde en fysisk stærkere modstander.

I judo hersker der ikke streng disciplin, men der bliver lagt vægt på høflighed og hensyntagen til hinanden.

Judo kan dyrkes af alle, i alle aldre og af begge køn. Træningen er afpasset efter alder og niveau. I Gladsaxe Judoklub træner kvinder og mænd/ piger og drenge sammen på det samme hold.

Judo er en god sport for børn, fordi den træner motorikken, er sjov og fordi børnene lærer at tage hensyn til hinanden.

Det er også en “all-round”-sport. Alle musklerne bliver rørt i løbet af en træning. Smidighed, styrke, balance, hurtighed, koordination og koncentration er nøgleord, og netop derfor er judo ikke kun en god konkurrencesport, men også særdeles velegnet som motionsidræt.

Hvad enten du er interesseret i motionen, de enkelte teknikker, konkurrencen, legen, det sociale sammenhold – eller det alt sammen – så skal du være velkommen i klubben.